الفرعون الصغير
اسفين جداااااااااا ولكن تم نقل المنتدي
الي
www.far30n.com
سوف تجد هناك كل ما تريدة
الفرعون الصغير
اسفين جداااااااااا ولكن تم نقل المنتدي
الي
www.far30n.com
سوف تجد هناك كل ما تريدة
الفرعون الصغير
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كل ماهو حصري وجديد هتلاقيه عندنا هنا وبس

الرئيسيةبوابه الفرعونأحدث الصورالتسجيلدخول

مشكله عاطفيه ايرد حلها وافضل حل هانعمل بيه

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
alsed2009
نائب المدير
نائب المدير
alsed2009

مزاجك ايه يا فرعون؟؟؟ : رايق

مشكله عاطفيه  ايرد حلها  وافضل حل هانعمل بيه Empty
مُساهمةموضوع: مشكله عاطفيه ايرد حلها وافضل حل هانعمل بيه   مشكله عاطفيه  ايرد حلها  وافضل حل هانعمل بيه Icon_minitimeالسبت أغسطس 01, 2009 1:56 pm

المشكلة: انا فتاة مسلمة وقد احببت رجل من ديانة اخرى المشكلة ليست هنا وانما المشكلة هي انه جاري وتربطنا علاقات حميمة جدا وصداقة عائلية قديمة هه اول مشكلة اما المشكلة الثانية هو العائلتين يرفضون مثل هذه العلاقات فكل منهما لايقبل بمثل هذا الارتباط اما انا وهو فقد احببنا بعضنا جدا وهو مستعد لعمل اي شيء من اجلي وانا لااستطيع ان اتركه او انساه فقد تعلقت به كثيرا واحبه حتى الجنون فمن جانبه ليس هناك ادنى مشكلة يستطيع ان يفعل اي شي لانه رجل المشكلة معي فانا من عائلة لها سمعتها واحب عائلتي جدا ولا اريد ان اضرهم باي شيء يسيء بسمعت العائلة فانا في حيرة من امري ماذا افعل وكيف اتصرف من اجل قلبي واسرتي وحبيبي ارجو منكم اعطائي رايا يساعدني لحل مشكلتي هذه
..........................................................................................
:00000159:
sniper
مشرف
مشرف
sniper

مُساهمةموضوع: رد: مشكله عاطفيه ايرد حلها وافضل حل هانعمل بيه   مشكله عاطفيه  ايرد حلها  وافضل حل هانعمل بيه Icon_minitimeالسبت أغسطس 01, 2009 3:22 pm

رايى ان تسالى العائلة انه لو اسلم توافقوا علية ولا لا لو العائلو وافقت هو ممكن يعمل كدة عادى لو بيحبك اما لو كان الاهل رافضين الموضوع فمن الافضل معرفة السبب الرفض لو مقنع حاولى تقولى له السبب دة ويمكن يقدر يغير السبب اما لو كان سبب مش مقنع حاولى انتى تغيرى من تفكير العائلة وان شاء الله لو كان ليكى نصيب فية هتاخدية غصب عن اى حد قبل كل دة صلى صلاة استخارة واستنى الرد لو كان ليكى نصيب فية هتاخدية لو مش ليكى نصيب حاولى تنسى الموضوع دة وانا عارف ان الموضوع النسيان دة صعب بس لازم ولا مفر منة وان شاء الله ربنا يبعتلك عريس احسن منة فى كل حاجة انتى مش عارفة نصيبك فين وخير بتاعك فين
مع جزيل الشكر
محمد
فرعون نشط جدا
فرعون نشط جدا
محمد

مُساهمةموضوع: رد: مشكله عاطفيه ايرد حلها وافضل حل هانعمل بيه   مشكله عاطفيه  ايرد حلها  وافضل حل هانعمل بيه Icon_minitimeالسبت أغسطس 01, 2009 9:24 pm

المشكله حلها بسيط

المشكله بكل بساطه
فيه حالة تسيب في البيت
وقلة ايمان
وتعصب اعمي للدين علي جهل
انتي مسلمه وهو غير مسلم لا يجوز لكي الزواج منه
الحل
تتزوجيه في حالة اسلامه( وطبعا احنا ملناش في النيات لان ده علم الله(قصدي علي ايمانه)
وان لم يوافقو فاتجهي لله
وارجي الي الله
وسيخبرك في كتابه
بان دينك اغلي من الدنيا وما فيها حتي هذا الحب الزائل
وتمسكي بدينك واعلمي ان الخير بيد الله
mimmo
صاحب المكان
صاحب المكان
mimmo

مزاجك ايه يا فرعون؟؟؟ : رايق

مُساهمةموضوع: رد: مشكله عاطفيه ايرد حلها وافضل حل هانعمل بيه   مشكله عاطفيه  ايرد حلها  وافضل حل هانعمل بيه Icon_minitimeالأحد أغسطس 02, 2009 12:29 am

انا برضو شايف زى محمد الدين واضح المسلمه لا تجوز الزاوج من الغير المسلم .
مدرسة الحياة
مشرف
مشرف
مدرسة الحياة

مزاجك ايه يا فرعون؟؟؟ : كنت فاكرك ملااك

مُساهمةموضوع: رد: مشكله عاطفيه ايرد حلها وافضل حل هانعمل بيه   مشكله عاطفيه  ايرد حلها  وافضل حل هانعمل بيه Icon_minitimeالأحد أغسطس 02, 2009 2:12 am

انا من راى محمد برضه
بس اهم حاجا ميكون اسلام علشان يتجوزك بجد ده كده مش اسلام

المشكله بكل بساطه
فيه حالة تسيب في البيت
وقلة ايمان
وتعصب اعمي للدين علي جهل
انتي مسلمه وهو غير مسلم لا يجوز لكي الزواج منه
الحل
تتزوجيه في حالة اسلامه( وطبعا احنا ملناش في النيات لان ده علم الله(قصدي علي ايمانه)
وان لم يوافقو فاتجهي لله
وارجي الي الله
وسيخبرك في كتابه
بان دينك اغلي من الدنيا وما فيها حتي هذا الحب الزائل
وتمسكي بدينك واعلمي ان الخير بيد الله
ربنا معاكى الحب بجد بهدله

مشكله عاطفيه ايرد حلها وافضل حل هانعمل بيه
صفحة 1 من اصل 1